fredag 22 november 2013

Små tomtebarn

De flesta tomtar som vi har i våra ägo är speciella på något vis för mig och så vill jag att det ska vara också. Jag köper därför inte så ofta nya tomtar om det inte är någon jag tycker är väldigt fin och då är det inte sällan en handgjord tomte i ull eller keramik eller liknande.
För något år sen köpte jag ändå ett par små masstillverkade tomtar i  vår lanthandel att sätta på hyllan ovanför spisfläkten och jag har gillat att ha dessa sittandes där och titta på mig när jag ställer mig vid spisen. Trots att hyllan är ganska hög så hamnar de alltid i blickfånget. Tyvärr slog jag sönder den ena tomten ifjol, jag tappade den i golvet tror jag. I år var det därför dags att byta ut dem mot ett par nya.
 
 
 
 
Två små tomtebarn som ser ut att ha riktigt roligt. Helst skulle jag velat ha två olika flickor eftersom det är ju det jag själv har. Nu fanns inte det utan det fick bli de här två som fick följa med hem.
 

 
 
Det finns en hel del andra småtomtar som blivit köpta de sista åren också men det är sådana som Smôla har fått i sin paketkalender och som barnen har i sitt jullandskap. Där behöver det vara tomtar som tål både det ena och det andra.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar