måndag 25 november 2013

Saffransbullar

I lördags bakade jag en sats saffransbullar med vanilj. Receptet hittade jag för två år sen i en reklamjulbakstidning från ICA och sen dess är det ett av mina favoritrecept. De är mycket godare än vanliga lussekatter faktiskt.
 
 
 
 
Jag är så lyckligt lottad att jag har en gammal ärvd assistent som jag använder när jag bakar bröd. Den funkar jättebra och förenklar ju bakandet en hel del än om man skulle stå och knåda degen för hand.
 

 
 
Bullarna bjöd jag på i lördagskväll men fortfarande finns det många kvar som nu ligger i frysen. Imorgon efter jobbet tror jag att jag ska göra iordning en pepparkaksdeg så den är klar till helgen. Jag har recept på en pepparkaksdeg som ger riktigt smakstarka pepparkakor med mycket pepparkakskryddor.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar