söndag 10 november 2013

Årets stora skogstur

Idag har vår familj varit till skogen tillsammans med min mamma, pappa och bror med familj.
 
 
 
 
Det är en årlig tradition för mig och mamma och sista åren har deltagarantalet ökat på och i år är första gången som hela detta stora gäng var iväg. Målet med skogsturen är att hämta hem allt skogen har att erbjuda som vi kan behöva för att göra fint med till advent och jul. Mossa, enris, kottar osv. och dessutom fick vi med oss årets utegran hem.
 
 
 
 
En röd stuga mitt ute i skogen. Vem kan bo här tro? Morfar var helt övertygad om att detta är Tomtens stuga.
 

 
 
 
Denna lilla lucka var minsta sagt spännande tyckte Smôla.
 
 

 
 
Här sitter jag och mina flickor och vi är så högt upp att marken är vit av snö. Här hade klockan närmat sig fyra på eftermiddagen och solen skulle snart gå ner.
 

 
 
Motljuset var fantastiskt. Helt magiskt!
Känner mig mycket nöjd efter denna tur i skogen. Nu har jag material till att göra både julgrupper, kransar och dekorera adventsljustaken.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar