lördag 16 november 2013

Planerna för julafton

Det är nog i stort sett bestämt nu att på julafton kommer mina föräldrar och en av mina bröder med familj hit till oss för att fira jul tillsammans. Vi bor alla inom 5 kilometersavstånd så det är ingen stor sak när vi ska träffas utan det gör vi ju ofta annars också. Min andra bror och svägerska kommer vara nyutexaminerade, färdiga poliser i december och befinna sig ca 60 mil härifrån för att jobba under julhelgen, så de får vi tyvärr klara oss utan.
 
 
 
 
Vi har gjort så när vi varit hos oss och firat julen förut att vi kör lite knytkalas för att ingen ska behöva göra allt. Det har fungerat jättebra så det kommer säkert bli så i år också. Eftersom barnen är små äter vi mat ganska tidigt, jag och mamma bestämde att vi ska försöka sitta vid bords vid ett i år för att vara klara i tid till Kalle och då kanske dricka kaffe.
 
 
 
 
Efter Kalle någon gång är det sen dags för Tomten att göra entré. Klockslag när han kan komma vet jag dock inte ännu. På kvällskvisten när paketen är uppackade är det dags att ta fram Ris à la Maltan, om det är någon som orkar äta något igen då vill säga. Vid det här laget börjar nog de tre små bli ganska trötta och julaftonen är på väg att vara över för deras del. Juldagen kommer dock innebära en "ny julafton" då vi ska till M:s mormor och morfar och fira julen med hans släkt.
 
 
Tack för titten!

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅh, dina bilder gör mig "julaftons sjuk" Vill ha julafton nu, genast, på stuberten! Så fina foton!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar. Själv vill jag nog att adventstiden ska vara lång för den är så mysig =)

      Radera