fredag 1 november 2013

Skogstur

Nu är det november och för mig är det en riktig favoritmånad till skillnad från hos många andra. Det hänger nog i sen barnsben eftersom jag är novemberbarn och vad är väl viktigare när man är liten än sin egen födelsedag? Som vuxen känner jag att det är den månaden då julförberedelserna sätter igång på allvar och det är okej att tänka och planera inför julen. Ändå är det fortfarande ganska länge kvar tills julen är här och man slipper stressa för att hinna med det man vill.
 
Mitt på dagen idag så for jag, flickorna och min mamma och pappa till skogen för att hämta hem granris bl.a.
 
 
 
Det är inte bara inne det ska pyntas till jul utan det ska ju också göras fint utomhus på bl.a. trappan och fåglarna ska få ett fint matställe att hålla till på och äta sig mätta.
 

 
 
Jag tog granris som jag ska göra en girlang av att sätta runt ingången med ljus i till advent.
 

 
 
Till flickorna hade jag med lite fika för att hålla dem sysselsatta en stund när det inte tyckte det var så roligt i skogen längre. Idag var det annars en ganska kort tur vi gjorde. Jag hoppas att åtminstone jag och mamma kommer iväg på en annan tur också så jag får hem lite mossa och enris mm. som jag behöver till bl.a. julgrupper och kransar.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar