måndag 25 november 2013

Julgardinerna på plats

I lördags satte jag upp de nya julgardinerna i köket som jag beställde tidigare i höst. Jag var lite besviken på rändernas röda färg för jag tyckte de drog mot lila och det är ingen favoritfärg.
 
 
 
 
När jag strukit dem och hängt upp dem så kändes färgen betydligt bättre. Den lila tonen försvann och jag blev riktigt nöjd. Tillsammans med mina nya kökslampor ovanför bordet som jag fick av min man i födelsedagspresent, känns köket väldigt mysigt nu. 


 
 
Vi har haft riktigt kallt under helgen, igår morse under -13 grader, så det har varit riktigt vitt ute av rimfrost. När solen värmt en stund på förmiddagen så temperaturen hade stigit några grader gick vi ut hela familjen och började pynta inför advent. Granen kom på plats, fåglarnas matbord fixades och jag gjorde en grangirlang som jag satte upp runt ingången. Nu saknas bara ljusslingorna så är det mesta på plats ute.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar