torsdag 21 november 2013

Födelsedagskalas med jultema

När jag var liten gillade jag inte att få grattiskort föreställande julkort när jag fyllde år. Jag ville absolut inte blanda in julen i min födelsedag en dryg månad före julafton.
Idag tänker jag annorlunda. När jag har kaffekalas för närmsta släkten i samband med födelsedagen vill jag gärna ha börjat få det lite adventsmysigt i vårt hus. Helst vill jag ha fått upp julgardinerna i köket och så brukar vi bjuda på glögg när vårt främmande kommer. Till kaffet brukar jag ha lite julinspirerat kaffebröd som saffransbullar. Det är faktiskt så att de år som första advent inträffar väldigt tidigt, då fyller jag tom år i adventsveckan så då är det inte så konstigt att man vill börja få till julmyset.
 
Foto från mitt 30-kalas för några år sen...
 
När jag fyllde 30 var marken vit av snö. Riktigt så vitt är det inte idag även om det är kallt och gräset är vitt av frost.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar