lördag 16 november 2013

Första tomtarna på plats

I torsdags när det var dags för julkortskväll kändes det som jag snabbt ville få lite julkänsla här hemma så min man beordrades att byta ut musiken i radion i köket mot julmusik och jag letade reda på mina två små fina tomtar och den vita granen som är en ljuslykta, i ett skåp i köket där de stått och väntat sen förra julen.
 
 
 
 
Det är de små detaljerna som gör det och plötsligt kände jag att nu är jag med lite i matchen igen vad gäller förberedelser inför julen. Idag är vi i stan och handlar möbler mm. till Smôlas nya rum och imorgon ska vi förhoppningsvis få lite ordning i oredan här som blivit i och med hennes rumsbyte. När vi väl blivit klara med det kan jag sen gå in helhjärtat för julen 2013 under kvällar och helger. Till veckan hoppas jag på att hinna byta gardiner i köket och att jag ska hinna börja baka.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar