tisdag 19 november 2013

Hemma vill jag vara

När jag var yngre hade jag nog svårt att tro att jag någonsin skulle vilja fira julafton någon annanstans än hemma hos mamma och pappa i deras 1800-tals hus. Som vuxen med egen familj har jag tänkt om och ifjol bestämde jag och min man att vi ska vara hemma på julaftonen hädanefter och så får de som vill fira denna dag med oss komma hit istället. Vi har turen att vara uppväxta ganska nära varandra och vi har båda därför också våra föräldrar i närheten så det handlar inte om att man ska övernatta eller så om man skulle fira julen på något annat ställe. Det är ändå skönt att slippa dra iväg med barnen denna dag som inte brukar sluta förrän de båda är helt slut. Då är det skönt att vara hemma och kunna stoppa dem i säng på en gång istället för att börja klä på dem ytterkläder och sen ut i bilen med dem och alla paket, samtidigt som de förmodligen stortjuter av trötthet.
 
 
 
 
Sen tycker jag också det är roligt att få vara hemma och njuta av det nystädade och pyntade huset denna dag. Om jag lägger ner så mycket tid och kraft på att få det fint och mysigt så vill jag gärna få vara hemma och njuta av det också och inte bara lämna allt när julen äntligen är här.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar