måndag 18 november 2013

Julstjärnor!

För mig så är julstjärnorna otroligt viktiga för att jag ska få riktig julstämning. Jag menar alltså blommorna julstjärnor. Till advent vill jag ha fått upp julgardinerna i köket och fått stakar/stjärnor på plats och pricken över i:et är de varmt röda blommorna som står där och lyser i mörkret.
 
 
 
 
I Karlstad i lördags köpte jag med mig mina första två exemplar hem. Jag gillar de enbenta bäst och därför försöker jag sköta dem så bra jag bara kan eftersom de brukar vara svåra att få tag på när själva julen närmar sig. Då finns det oftast bara de grenade blommorna och de är jag inte alls så förtjust i av någon anledning.
 
 
 
 
De är inte helt enkla att sköta för de får absolut inte torka ut för då tappar de ovillkorligen bladen och det är kört. De får heller inte utsättas för drag, det gillar de inte heller. Kylan är deras värsta fiende och så mång gånger man har stått där i affären och packat in dem i lager på lager bara för klara av att få ut dem i bilen och sen in i huset när man kommer hem eftersom det varit så kallt ute. I lördags var det ingen fara med det i alla fall. Termometern visade bra många plusgrader och vintern kändes ganska långt borta.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar