söndag 1 november 2015

Redo för julpyssel

November är här. Som novemberbarn har jag aldrig kunnat förstå folk som inte kan se något positivt med denna månad. För mig har den ju sen jag var riktigt liten varit den bästa månaden. Idag är det väl kanske inte min födelsedag som är det stora med denna månad utan att det är nu julförberedelserna sätter igång på allvar.
 
 
 
 
Mitt och barnens pysselrum är just nu även lagerlokal för allt möjligt eftersom vi renoverar allrummet. Tiden för att hålla ordning där inne har inte funnits sista tiden och så här har det därför sett ut en längre tid.
 

 
 
Mitt mål med denna dag, den 1 november, var att röja ordentligt i rummet och fixa till det så att det ska gå att sitta där och julpyssla. Efter många timmars slit så fick jag till slut fram våra skrivbordsskivor och nu känns det lite mer inbjudande att gå in där.
 

 
 
Bland alla saker så kom denna bunt fram med gamla jultidningar. Jag har redan köpt mig tre nya jultidningar i höst men det är alltid trevligt att titta tillbaka och inspireras av de gamla också. Något litet pyssel har jag lovat mig själv varje dag framöver nu. Får se om jag kan hålla det eller om det löftet till mig själv bryts redan imorgon när det är föräldramöte och skjutsande på träning för äldsta dottern på kvällen.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar