tisdag 24 november 2015

Liten bakar drömmar

Till helgen är det meningen att vi ska lägga klart det golv på övervåningen som vi håller på att byta ut och innan dess är det ingen idé för mig att städa och pynta något inför advent vilket känns en aning trist minst sagt.
 
 
 
 
Det jag kan göra är att baka och pyssla lite utomhus och idag hade jag min minsta dotter med mig när jag bakade.
 

 
 
För första gången vågade jag låta henne stå på en egen stol bredvid mig vid bänken och "hjälpa" till. Så här glad blir man då. Jag har en elvisp med stativ och bunke som snurrar av sig själv vilket är väldigt praktiskt för man slipper stå och hålla i elvispen och har båda händerna fria. Bunken som snurrar är dock väldigt rolig för små barnhänder att ta på och det gäller därför att ställa maskinen så att fingrarna inte kan följa med och klämmas mellan bunke och stativ. Än så länge har det gått bra med alla tre tjejerna men jag själv hamnade i kläm i mammas asistent när jag var liten. Det var inte kul.
 

 
 
Idag blev det drömmar efter min mormors recept. Imorgon ska vi ge oss på pepparkaksdegen har jag tänkt. Mer om det då om det blir som planerat.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar