tisdag 20 oktober 2015

Tygpåsar till paketkalender

Igår började jag sy tygpåsar i olika storlekar att lägga paktekalenderpresenterna till mina flickor i. Efter att ha velat fram och tillbaka har jag nu bestämt mig för att "bygga" en gran (se ett av mina tidigare blogginlägg) och hänga tygpåsarna i den. Sen kommer jag lägga saker i påsarna utan att slå i dem i papper men hänga en tag med en siffra på varje påse.
 
 
 
 
Min tanke med detta förutom att jag tror det blir en snygg inredningsdetalj under advent, är att tjejerna inte ska öppna paket varje dag fram till julafton och på sätt bli "mätt" på paketöppnandet vilket var konsekvensen av det hela ifjol som jag upplevde det då när mellantjejen var trött på julklapparna när hon öppnat den tredje och tyckte att vi kunde spara resten till dagen därpå. En del av de presenter jag köpt är för stora för att få plats i dessa påsar jag syr men då tänker jag att jag kan skriva en liten lapp och lägga i påsen istället med en beskrivning vart de ska leta efter presenten eller liknande. Så gjorde jag redan ifjol när det var lite större och tyngre saker som jag inte ville slå in och hänga upp på bonaden. än så länge har jag bara nio tygpåsar färdigsydda av de tjugofyra så jag har några kvar att fixa än. Imorgon kväll hoppas jag dock på att få ett par timmar egentid när jag ska skjutsa stora tjejen på träning och eventuellt har barnvakt åt de två små under tiden. Den tiden ska jag ägna åt att göra klart så många påsar det på något sätt går eftersom jag har tillgång till symaskin under tiden jag väntar på henne.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar