tisdag 17 november 2015

Julfint i våra fönster

I söndags tog jag ner höstgardinerna i köket och putsade våra fönster där.
 
 
 
 
Tidigt igår morse strök jag sen julgardinerna och hängde upp dem och på eftermiddagen när jag var och handlade köpte jag de första julblommorna.
 

 
 
Jag gillar verkligen julstjärnor och tycker det blir julstämning så fort man fått sätta dem i fönstret. Det är de enkla  och billigaste  som jag tycker är finast vilket är konstigt. I vanliga fall brukar det minsann inte vara de billigaste varianterna av saker jag tycker är finast =) Dessa enkla stjärnor brukar tyvärr bara finnas att få tag på till advent så det gäller att hålla liv i dem över julhelgerna. För säkerhets skull brukar jag köpa några extra så jag kan byta ut i köket om de skulle vissna för mig. 

 
 
Julgardinerna köpte jag nya ifjol och i ärlighetens namn ser de inte mycket ut för världen när de ligger ihopvikta i skåpet. Jag var därför ganska besviken när jag öppnade paketet de låg i när jag fick hem dem ifjol men när man hänger upp dem i fönstret är det som de får nytt liv och helt plötsligt är de riktigt fina tycker jag.
 

 
 
Drömmen vore förstås att ha hemvävda gardiner men det får vänta många år än. Det är en så stor investering att det har jag inte möjlighet till idag.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar