fredag 27 november 2015

Ljus i flaggstången

Min mans morföräldrar har flyttat från sitt hus på landet till lägenhet mitt inne i tätorten nu i höst och då frågade de oss om vi ville ha deras julbelysning till flaggstången. Vi tackade ja och tidigare i veckan satte jag upp belysningen provisoriskt för att se hur det skulle bli.
 
 
 
 
Vårt hus ligger högt uppe på en kulle och på kvällen syns belysningen en kilometer bort och det ser väldigt maffigt ut trots att vår flaggstång egentligen är för lång så att ljusslingorna inte går hela vägen upp till toppen. Idag har jag med lite hjälp av min man fått belysningen på plats ordentligt. Eftersom marken är frusen så fick jag ta hjälp av en slaggborrmaskin för att borra hål i marken där tältpinnarna skulle ner. Tillslut var alla åtta ljusslingor fastsatta och nu hoppas vi på att det inte blir något riktigt busväder under jul med stormbyar.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar