måndag 30 november 2015

Årets Magda

Igår flyttade tomtenissen Magda (den andra) in hos oss med brev och på uppdrag från Tomten. Hon är här och kollar av läget nu ända fram till julafton och rapporeterar och åker hem och rapporterar till Tomten varje natt. För att magin ska hålla i sig är det viktigt att ingen rör henne, då kan hon inte åka hem till Tomten och då tror Tomten att det inte finns några snälla barn.
 
 
 
 
Vi körde "Elf on the shelf" för första gången i fjol och det blev väldigt lyckat så vi kör på i år med. Barnen är eld och lågor och är så nyfikna på vad för bus Magda ska hitta på imorgon. Min framförhållning är inte den bästa så nu måste jag komma på något nytt inför morgondagen innan jag lägger mig. Idag hängde hon i knävecken i min egentillverkade "julgran" som jag ska visa bilder på en annan dag. Hon hade också skrivit ett brev där hon klagade över att granen inte hade någon stjärna i toppen och inga paket. Stjärnan är fixad idag och nu ska "paketen" hängas på plats också.
Magdas äventyr och bus kan man följa dagligen på mitt Instagram, @pysselpyret.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar