tisdag 10 november 2015

En jätte!

Jag har köpt en jätte! Ja en jättestor julstjärna till fönstret alltså. Det var igår jag gick i affärer i tätorten en timma när jag väntade på dottern som var på träning. Där i en butik hängde en maffig guldglittrande stjärna och jag föll pladask. Det var bara ett problem, jag hade hellre velat ha den i silver än guld. Jag vet egentligen inte var den ska få hänga men jag hoppas att den ska bli bra i våra nya fönster i allrummet som vi håller på att renovera på övervåningen.
 
 
 
 
Den kommer inte få plats i fönsterrutan för så stor är den men det gör inget tycker jag, den får sticka ut i rutorna bredvid för vi har tre fönster som sitter ihop där. Som ni ser så är inte den stjärna jag köpte guldfärgad. När jag kollade i lådan där stjärnorna stod fann jag denna variant också. 
 

 
 
Det är jättesvårt att lyckas fånga den korrekta färgen så här på kvällen men den här närbilden är nog den som gör stjärnan mest rättvis vad gäller färg och glitternyans. Stjärnan är i grunden vit men med flerfärgat glitter som går mot rosa. Eftersom vi ska ha en rosa tapet på den vägg där dessa fönster är så tror jag det kan bli bra. Tyvärr kommer jag inte få njuta så mycket av den i år om jag inte sätter upp den någon annanstans för jag tvivlar på att vi är klara ens till jul däruppe =(
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar