torsdag 12 november 2015

Blandat pyssel

Jag håller på med många olika pysselprojekt samtidigt till den julmarknad jag ska vara med på den 22 november. Tidigare i höst köpte jag papperslera på Panduro som jag nu testat att göra hjärtan av. Jag slipade kanterna med lite sandpapper efter att hjärtana hade torkat och sen  har jag målat dem med vit färg för att få dem ännu vitare än vad nyansen på leran var. De större hjärtana ska jag hänga ett rödvitt snöre i och göra hängen av dem till granen, tallriset eller liknande. De mindre som jag satt en mörkgrå tråd i ska jag hänga i mina kransar och taggtrådshjärtan.
 
 
 
 
Min två äldre flickor har pärlat några pärlplattor som vi klistrat/ska klistra på tändsticksaskar. Jag har lovat att försöka sälja dem på julmarknaden också så att de får lite egna julklappspengar. Nu har dock tändsticksaskarna tagit slut så jag måste införskaffa ett gäng nya. Min man kom hem med fem påsar nya pärlor idag så nu kan de fortsätta att pärla till många askar.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar