måndag 16 november 2015

Första snön

Idag har vi fått första snön och barnen ville aldrig gå in. Mina barn är inga "utebarn" utan vill helst var inne och pyssla och leka men idag var det skillnad.
 

 
 
Tom. min lilla var ute och sprang runt i det första snöfallet på förmiddagen tillsammans med mellantjejen när stora tjejen var i skolan.
 
 
 
 
När jag hämtade storasyster var min mellersta dotter kvar hemma. Det är inte mer än femhundra meter ungefär mellan skolan och vårt hus så det är ingen stor sak att hon är hemma den kvarten det tar. När jag gick satt hon och åt mellanmål framför tv:n men jag sa till henne att hon skulle stänga av den och gå upp och leka. Gissa om jag blev förvånad när jag kom hem och fann henne i trädgården  med utkläder på och lekandes i snön. hon hade inte kunnat motstå det ymniga snöfallet som hade satt igång och som hon såg genom fönstret så hon hade gått ut. Tillsammans byggde de sen en minisnögubbe mina två äldsta döttrar. Nu återstår det att se om det finns något av snön och snögubben kvar imorgon eller om allt regnat bort inatt.
 
 
Tack för titten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar