onsdag 25 november 2015

Tjejerna har bakat pepparkakor

Idag hade jag lovat pepparkaksbak så det fick det bli.
 
 
 
 
Så länge som tjejerna ville baka var det ingen idé att tro att jag själv skulle kunna göra det utan då fanns det bara tid till att hjälpa dem. 
 
 
 
 
Min minsta var förstås med också men hennes delaktighet bestod i att äta deg och att leka med pepparkaksformarna. Det höll hon sig nöjd med både länge och väl så att jag kunde ägna de andra två min uppmärksamhet.
 

 
 
Resultatet blev en kakburk ganska välfylld med pepparkakor. När tjejerna var nöjda med bakandet för idag hann jag med att göra några plåtar också. Än återstår dock mycket deg så det är många pepparkakor kvar att göra men nu har vi i alla fall kakor till 1:a advent ifall vi inte hinner baka mer innan dess.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar