måndag 2 november 2015

Pysselprojekt - måla fågelstuga

Mitt första projekt nu när mitt pysselbord kommit fram under röran blev att måla klart denna fågelstuga som hänger på ställningen.
 
 
 
 
Under hela vintern matar vi småfåglarna och för ett par år sen fick jag denna fågelmatarpinne och den röda stugan av mamma och pappa i födelsedagspresent. Stugan hade efter ett par vintrar tappat färgen och för att inte bli förstörd under kommande vinter av väder och vind, så var det därför nödvändigt med en uppfräschning.
 

 
 
Stugan fick samma mörkgrå nyans som vi målat delar av vårt hus med i höst eftersom vi håller på att renovera det både utvändigt och invändigt. Den röda färgen är vanlig hobbyfärg så risken är stor att den inte håller så länge. Jag hade ingen utomhusfärg i röd nyans så jag får väl bättra på färgen allteftersom den försvinner.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar