fredag 6 november 2015

Julklänningar

Redan i somras fick jag beställning på tre julklänningar. Eller ja, jag fick beställning på två små klänningar tillsammans med en klänning som jag redan hade sytt och som jag hade med på en konst- och hantverkutställning i somras.
 
 
 
 
Den första klänningen är det en mormor som ska ge till sin dotterdotter.
 

 
 
Den andra ska ett barbarnsbarn till en granne få. Den har jag sytt i samma tyger som den omlottklänning jag gjort tidigare.
 

 
 
Denna klänning ska storasyster till den andra flickan få så de kommer matcha varandra fint till jul flickorna.
Vad mina tre egna flickor ska ha på sig har jag ingen aning om än. Jag har haft klänningar i stil med dess i flera år så jag tror att det kanske blir något helt annat i år. Själv provade jag den klänning jag köpte för ett par år sen till den julen och den passade! Strax efter att jag köpt den blev jag gravid och den julen låg jag mer eller mindre i soffan och var gravidillamående så klänningen kunde jag inte njuta av särskilt mycket. Ifjol hade jag ett antal gravidkilon kvar, minst tio, så då var det inte att tänka på att jag skulle få på mig den. Nu har jag äntligen gått ner till min "normalvikt" igen och klänningen passar - härligt! I år ska jag få känna mig fin i den äntligen.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar