tisdag 1 december 2015

Årets paketkalender - ett hemmabygge

Mitt i vårt renoveringskaos på övervåningen står nu vår paketkalender. Det är en egenhändigt byggd gran med en överdimensionerad stjärna i toppen men den orkar jag inte göra om, åtminstone inte nu.
 
 
 
 
Jag har själv varit och huggit ner materialet till granen, sågat och huggit ur stam och grenar där de sen skruvats ihop. (Fick lite hjälp av maken med just ihopskruvandet.) Jag har sen dolt skruvskallarna med snöre så att det ser ut som att granen bara är hopbunden. Stjärnan däremot är det endast snöret som håller ihop. Jag måste erkänna att jag är riktigt nöjd över att ha gjort allt nästan helt själv =)
 

 
 
Idag fick tjejerna öppna första presentpåsen som jag sytt. Påsarna kom upp sent igårkväll och tjejerna hade inte förväntat sig någon paketkalender för jag hade sagt att vi skulle hoppa över det i år. Granen var de lagom begeistrade över innan de idag förstod vad den var till för. De stora tjejerna varsin Pixi-bok med Bamse och lilltjejen fick en träfigur som hör till en bondgård som hon ska få i julklapp. Det kommer dyka upp många olika djur fram till julafton i påsarna för henne. Djurgården har jag köpt på loppis i våras för bara någon tia - perfekt!
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar