torsdag 10 december 2015

Luciatåg i skolan

Idag började jag och mina tjejer dagen med att vara med om årets första luciatåg. Min äldsta tjej som är sju år, var med i luciatåget som var på hennes skola. Jag och mina två yngre döttrar satt i publiken och lyssnade.
 
 
 
 
Lilla M satt dock inte still hela tiden. Ibland stod hon upp och gungade med till sången och musiken och sjöng nog lite på sitt ordlösa vis också. Den ungen är det så mycket musik i att hon har riktigt svårt att sitta still då det spelas och sjungs. Jämt ska det dansas.
Efter luciatåget bjöds det på fika med kaffe, te, saft, lussekatter och pepparkakor. Det var helt fullt i skolans matsal där fikat var så jag och de små placerade oss på golvet i ett hörn.
Ett helt klart mysigt sätt att börja en decembermorgon på.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar