tisdag 15 december 2015

Min julkrubba

Idag visar jag bilder på min julkrubba som jag gjorde för ca tio år sen.
 
 
 
 
Den står placerad i vårt hörnskåp som blev kvar i huset efter mormor och morfar.
 

 
 
Idag har jag kunnat börja städa i vardagsrummet och jag tog mig så småningom fram till skåpet som stått instängt bakom möbler pga. renoveringen, så då ställde jag och barnen fram krubbfigurerna. Figurerna är gjorda i lera och lite ömtåliga så jag är lite rädd för att låta flickorna hålla på med dem för mycket men det gick som tur var bra idag.
 

 
 
Förutom krubban har jag hängt upp julgardiner i de två fönster vi har i vardagsrummet just nu. Det ena fönstret, det stora, är utbytt i sommar och det har vi inte salat och satt upp lister runt om eftersom väggarna ska åtgärdas med gips och nya tapeter. Jag har försökt dölja den rena gipsskivan som sitter under fönstret med gardiner så mycket det går men inte är det särskilt vackert. I detta fönster har jag nu också fått upp adventsljusstaken tillslut så nu är det jul på riktigt även i detta rum.
 


 
Jag har haft en liten adventsgran i en stor kruka på ett bord som jag skött om dåligt. Den fick jag ta ut idag för den tappade bokstavligen alla barr.


 
 
Till helgen är det dags att ta in stora granen så någon ny minigran blir det nog inte.
 

 
 
Till helgen ska jag också med hjälp av maken, mangla ett gäng med juldukar som legat omanglade och ostrukna sen förra julen. Sen ska jag göra fint på matsalsbordet.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar