tisdag 8 december 2015

Försök till julstök

På många sätt är det tur jag har mina små flickor. Utan dem vet jag inte hur mycket julstök det skulle bli här i år även om det känns otänkbart att inte stöka inför julen. Den här hösten har varit extremt jobbig med tanke på den renovering vi håller på med. Det är klart den sämsta delen av huset att vända upp och ner på eftersom det påverkar alla andra rum så mycket också.
 
 
 
 
Tack vare at tjejerna mer eller mindre kräver att vi ska göra vissa saker så har vi nu i alla fall både bakat pepparkakor och fixat lussekatter och det känns jättebra. Dock känner jag i huvudet att det fattas ett gäng med sömntimmar. Jag som annars brukar kräva upp mot åtta timmars sömn för att tycka att livet känns bra, harvar nu runt på fyra, fem, max sex timmar per natt. Som tur är har min minsta mitt uppe i allt, slutat med nattamningen vad det verkar. Nu har hon blivit förkyld idag så hur kommande natt kommer att gå vet jag förstås inte.
 

 
 
Det blir nog jul här också tillslut, det brukar bli det men den riktiga julkänslan har svårt att infinna sig när halva huset är upp och nerpåvänt. Nu ska jag ta tag i lucialinnena som ska strykas. Stora tjejen ska ha med sig sitt till skolan imorgon för att det ska vara på plats inför torsdagens luciatåg där.
 
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar