söndag 6 september 2015

Pärlade snöstjärnor

Igår hade vi barnkalas för vår sjuåring med Frosttema. Jag hade pysslat en hel del till kalaset och framför allt hade jag och tjejerna lagt många pärlplattor.
 
 
 

Till glasunderlägg hade vi gjort stora snöstjärnor. Dessa skulle man ju mycket väl kunna använda till julen också om man skulle vilja. Man behöver ju nödvändigtvis inte ha dem som glasunderlägg utan kan hänga dem i taket eller dekorera med dem på andra sätt. Kanske fästa på speciella julklappar för att göra dem extra fina. Jag hade även hängt upp några snöstjärnor över bordet men de var mindre än de vi hade på bordet.
 
 
 
 
Till snöstjärnorna har jag använt vita pärlor och sexkantiga pärlplattor. Det funkar att göra med runda också men då kan man inte göra lika många olika mönster och det gäller att se till att pärlorna får kontakt med varandra när man stryker pärlplattan. Mönster hittar man på Pinterest men när man gjort några så är det lätt att hitta på egna varianter. Jag tycker det är roligast att göra alla olika. Massproduktion av samma slag är inte riktigt min melodi =)
 
Skulle man vilja se fler bilder från Frostkalaset så hittar man det här
 
  
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar