tisdag 22 september 2015

Fina paket

Som den pysseltok jag är så tycker jag det är kul att slå in fina paket men de flesta år har jag fått slå in paketen i panik på julnatten eftersom det inte hunnits med innan.
 
 
 
 
Ifjol planerade jag lite bättre och kunde lägga ner lite mer tid och kärlek på varje paket. Paketet ovan är inslaget i ett vitt papper som jag stämplat på och tagen har jag själv gjort. 
 

 
 
Samma sak med tagen på detta paket. Att fixa egna dekorationer och pryda paketen med är jättekul.
 

 
 
Som synes på bilden ovan var de flesta paketen inslagna i rött och vitt. Jag har beställt ett par nya förpackningar med rött och vitt papper från Panduro på rean så det blir nog samma färgställning i år med. Annars tycker jag det kan vara fint med oblekt papper också med röda snören. Så långt som till julklapparna har jag dock inte kommit än. Här fyller familjens alla fem medlemmar år på den andra delen av året och nu är mellantjejen och jag själv kvar i november. Jag har precis gjort en beställning på Lekmer också men det var saker till Lilla S som hon ska få i födelsedagpresent. Vid den här iden på året börjar jag väl annars börja tänka på julklapparna, åtminstone till barnen. Jag kunde ändå konstatera häromdagen att jag i stort sett har adventskalenderpaketen klara trots att jag inte bestämt mig för om vi ska ha någon i år. Till lilltjejen har jag dock bara en sak men å andra sidan har inte de andra två fått kalenderpaket förrän de passerat två år så jag får se hur jag gör med henne. Hon är antagligen nöjd om hon får vara med och dra i presentsnören och prassla med papper.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar