tisdag 8 september 2015

Paketkalenderns vara eller icke vara

Ifjol kände jag när julafton kom att vi hade för många paket till barnen. Vår mellantjej som då var tre år, var nöjd efter att ha öppnat ett par paket och ville inte öppna några fler sen. En bidragande orsak var nog att de varje dag fått ett litet paket i paketkalendern så det var ingen stor sak med julklapparna för henne.
 
 
Paketkalendern 2014
 
I år hade jag därför bestämt mig för att göra på något annat sätt och inte ha en kalender på samma sätt som förut. Trots det har jag under sommaren köpt på mig småsaker som passar till detta ändamål för jag tycker ju ändå att det är så kul. Vi får se hur det blir närmare december, vad jag bestämmer mig för. Nu är jag på gång att lägga en beställning på Pandurorean till hjälpen. Perfekt när man kan köpa pysselsaker för fem kronor styck. I detta hus är det nämligen väldigt stor åtgång på just sådant så förråden behöver ständigt fyllas på.
 
Tack för titten!

2 kommentarer:

  1. Jag har inga barn själv, så jag behöver inte göra några kalendrar vare sig med eller utan paket. :-) Däremot försöker jag alltid göra en pepparkakskalender till mig själv. Då vet man att man får en smak av julen varje dag i december. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt med en egen kalender! Jag har ju tre flickor så ska alla tre ha paket varje dag är det 36 paket jag har att fixa! Lilltjejen får nog avvakta ett år till tror jag.

      Radera