tisdag 15 september 2015

Elf on the shelf

100 dagar kvar till julafton idag! 100 dagar av planerande, pysslande, pyntande och, i ärlighetens namn, en hel del stress. Igår började jag förbereda för renovering av vårt allrum på övervåningen med att börja riva taklister och fylla igen skruv/spikhål i taket. Jag möblerade också om i vardagsrummet nere eftersom stor del av möblemanget på övervåningen måste flytta ner dit under tiden renoveringen pågår. Därför står vår soffa just nu på den plats där vi brukar ha julgranen. Med andra ord måste vi renoverat klart allrummet till jul =)
 
 
 
 
Ifjol stötte jag på begreppet "elf on the shelf" för första gången. Jag tyckte förstås det lät väldigt kul och jag beställde hem en Maileg-tomtenissa som fick bli vår "elf on the shelf" under december och som hittade på nya bus på nätterna samtidigt som hon höll koll på våra flickor och reste hem och rapporterade till tomtefar varje natt. På mitt Instagram (@pysselpyret) i december ifjol kan man följa vår tomtenissa Magda varje dag och se vilka bus hon gjorde. Eftersom hon på julafton flyttade hit till oss så behöver tomten ha en ny nisse/nissa att skicka i december så nu ska jag börja leta efter ny kandidat att beställa hem i god tid innan december.
 
Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar