lördag 10 oktober 2015

Adventskalenderdesign

Jag älskar Pinterest när det gäller att hitta rolig och bra inspiration till alla mina projekt. Inte minst när det gäller olika julpyssel så är det en klar favorit. Just nu är jag helt inne på att fixa till en ny typ av adventskalender/paketkalender till våra flickor och redan ifjol såg jag denna typen av kalender som jag visar nåra exempel på nedan.
 
 

Bildkälla: Pinterest


Jag tror att jag i år absolut ska försöka få till något liknande, frågan är bara vilken design jag ska välja.


Bildkälla: Pinterest

 
 
Helst skulle jag vilja ha tillgång till vindpinade brädor med härlig patina men jag tror det kan bli svårt att få tag på även om jag inte inventerat vårt virkesförråd ordentligt än.
 

Bildkälla: Pinterest



Ett sådant här träd var också fint tycker jag men det tar nog lite förmycket plats med grenar som sticker ut åt alla håll är jag rädd.



Bildkälla: Pinterest

 
Av de fyra jag visat här tror jag denna sista är min favorit. Både designen på granen och paketpåsarna tilltalar mig och jag har lust att genast gå och sätta mig vid symaskinen och sy ett gäng påsar. Jag behöver ju "bara" 72(!) stycken om alla tre  barnen ska ha varsin. Å andra sidan skulle man kunna lägga alla tre barnens paket i en påse så att man bara behöver sy en omgång.
 

Tack för titten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar