måndag 14 oktober 2013

Min nya julbogg

Välkomna till min nya blogg som enbart ska handla om julen - julpyssel, juldekorationer, julstök osv.
Anledningen till att jag startar den här bloggen är att jag under några höstar följt andra julbloggar och känt att detta skulle jag också vilja göra eftersom jag tycker julen är väldigt mysig och jag lägger ganska mycket tid på att planera och pyssla mm. inför den kommande högtiden på hösten.
Eftersom jag i höst börjat jobba heltid efter min andra föräldraledighet vet jag inte hur mycket tid det blir över till vare sig blogg eller julpyssel men jag ska i alla fall göra ett försök med denna blogg och se om jag tycker det är kul.
Så, nu kör vi...
 
 
 
Idag har jag beställt nya julgardiner till vårt kök. I år kommer det bli femte julen vi firar i detta kök då det var färdigrenoverat bara dagar innan julen 2008. De gardiner som jag köpte då har sen fått hänga med i jularna sen dess men jag har aldrig varit helt nöjd med dem. Problemet har bara varit att jag inte vetat vad jag vill ha istället fram tills nu.
 
 
 
 
Fotot ovan är från julaftonen ifjol när bordet stod dukat med all julmaten. I bakgrunden syns de gamla gardinerna.
 
 
 
 
 

De gardiner jag nu beställt ser ut så här och eftersom jag i våras köpte likadana fast med gammelrosa ränder vet jag att de är fina. Jag hoppas bara att den röda färgen känns bra när de kommer men det tror jag.
 
Tack för titten!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar