tisdag 11 november 2014

Taggtrådshjärtan

Ett treårskalas och vår yngsta dotters dop kom i vägen för julpyssel och julbloggande för mig. Nu har vi klarat av bägge dessa händelser och jag kan fokusera lite mer på kommande julmarknad.
 
 
 
 
Idag har solen skinit här hos oss så under förmiddagen tog jag med mig min sovande bebis ut i vagnen och gjorde iordning taggtråd i rätt längder till hjärtan jag ska göra till julmarknaden. Några hjärtan ska jag "klä" med pärltråd och kanske spraymåla vita. De är lite mindre i storlek och passar bra att hänga i ett fönster eller liknande inomhus.
 
 

 
 
Andra hjärtan ska jag klä med material från skogen som t.ex. enris och kottar. Fint att hänga på dörren istället för en krans.
 
 
Detta hjärtat gjorde jag för två år sen och det blir nog något liknande jag gör i år också.
 
Tack för titten!

2 kommentarer:

  1. Jättesnygga! Gillar kontrasten mellan det hårda och det mjuka!

    SvaraRadera